Waarom kiezen voor een mobielvriendelijke website?

/, Development, Online marketing/Waarom kiezen voor een mobielvriendelijke website?

Tegenwoordig zitten mensen meer op internet te surfen via hun mobiel en tablet dan op hun computer. Wat houdt dat in voor jouw website, is deze al mobielvriendelijk?

Kenmerken van een niet mobielvriendelijke website

Je hebt het vast al een keer meegemaakt, je bezoekt een website op je mobiel en de website is slecht leesbaar. Je kunt niet bij het menu komen, teksten passen niet in zijn geheel op je scherm en je moet veel scrollen om op de juiste plek te komen. Of de website is traag met laden door de grote afbeeldingen. Voor veel bezoekers is dit een reden om de website weg te klikken. Misschien hebben ze in de tussentijd gevonden wat ze zochten op jouw website, maar het kon ook zijn dat ze nu op zoek gaan bij een concurrent. Google heeft een online tool ontworpen om te kijken of je website mobielvriendelijk is. Je hoeft hiervoor alleen de url van je website in de tool te plakken.

Online aankopen vooral via mobiel

De pc begint steeds meer terrein te verliezen bij online aankopen. Nederland is een van de voorlopers wereldwijd in mobiel shoppen. Eind 2018 deden Nederlandse consumenten 53% van hun online aankopen via hun mobiel en tablet. Het jaar daarvoor was dat nog 47%. Dit volgens cijfers van het derde Global Commerce Review rapport van Criteo.

Google mobile first index

Google beoordeeld websites niet alleen op inhoud en het aantal inkomende links, maar ook op de mobiele gebruiksvriendelijkheid. Dit betekent dat een website die niet mobielvriendelijk is, lager zal scoren dan websites die dat wel staan en dus lager komt te staan. Hierdoor wordt jouw bedrijf slechter gevonden in Google.

2019-10-09T07:15:01+00:00